Arvikas huvudlogotyp ska i möjligaste mån alltid ha med huvudbudskapet. Det är för att förstärka att det är Arvika det handlar om och för att fylla namnet med en mängd positiva känslor.
Platsvarumärkets logotyp ska väcka känslan av att Arvika är en varm och inkluderande plats med en gemenskap som hjälper varandra och håller ihop.
Logotypen har en stark förankring i det kreativa och ska uppfattas som modern med historiska anor. Den står för ett berikande och genuint Arvika där alla får plats.
De olika logotyperna med huvudbudskap
Någon av platsvarumärkets logotyper ska alltid synas tillsammans med
huvudbudskapet eller de profilerande budskapen. Det ska aldrig råda några tvivel om att Arvika är platsen det handlar om.
Tänk på att i alla sammanhang eftersträva tydlighet och kontrast mot bakgrundsfärger, foton och storlek.
Förstärkande ord
De förstärkande orden som kan kopplas på huvudbudskapet ska alltid sättas i en
kursiv stil. Det är för att de tydligt ska stå ut.
Alla budskap kopplas ihop med ordet Arvika. Om budskapet är en rubrik står Arvika tydligt som avsändare.
Lite mindre.
Mycket mer kreativt.
Lite mindre.
Mycket mer finurligt.
Lite mindre.
Mycket mer engagerat.
Lite mindre.
Mycket mer charmigt.
Lite mindre.
Mycket mer inspirerande.
Varumärkesplattform
Varumärkesplattformen är själva ramverket som beskriver vad Arvika ska stå för och uppfattas. Det hjälper oss att skapa en enhetlig och konsekvent bild av platsen vi älskar. Ju fler som beskriver Arvika på samma sätt, desto starkare blir budskapet.