Till startsidan

Logotyper

Huvudlogotyp med huvudbudskap

Arvika. Lite mindre. Mycket mer.

Arvikas huvudlogotyp ska i möjligaste mån alltid ha med huvudbudskapet. Det är för att förstärka att det är Arvika det handlar om och för att fylla namnet med en mängd positiva känslor.

 

Huvudlogotyp

 

Huvudlogotypen för Arvikas platsvarumärke består av ordet ”arvika” skrivet med små bokstäver i en stil som gör att varje bokstav har kontakt med bokstaven före och efter.

Platsvarumärkets logotyp ska väcka känslan av att Arvika är en varm och inkluderande plats med en gemenskap som hjälper varandra och håller ihop.

Logotypen har en stark förankring i det kreativa och ska uppfattas som modern med historiska anor. Den står för ett berikande och genuint Arvika där alla får plats.

 

 

De olika logotyperna med huvudbudskap

Någon av platsvarumärkets logotyper ska alltid synas tillsammans med
huvudbudskapet eller de profilerande budskapen. Det ska aldrig råda några tvivel om att Arvika är platsen det handlar om.

Tänk på att i alla sammanhang eftersträva tydlighet och kontrast mot bakgrundsfärger, foton och storlek.

 

Platsvarumärket har tre olika logotyper. Den första är huvudlogotypen som är svart text mot vit bakgrund där det står ”Arvika. Lite mindre. Mycket mer”. Den andra är en negativ version av huvudlogotypen, det vill säga vit text mot svart bakgrund. Den tredje är en så kallad sekundär logotyp. Den består av ett litet a omgivet av en ring. Överst i ringen står det ”Arvika” och nederst ”Lite mindre. Mycket mer.”

 

Förstärkande ord

De förstärkande orden som kan kopplas på huvudbudskapet ska alltid sättas i en
kursiv stil. Det är för att de tydligt ska stå ut.

Alla budskap kopplas ihop med ordet Arvika. Om budskapet är en rubrik står Arvika tydligt som avsändare.

Lite mindre.
Mycket mer kreativt.

Lite mindre.
Mycket mer finurligt
.

Lite mindre.
Mycket mer engagerat.

Lite mindre.
Mycket mer charmigt.

Lite mindre.
Mycket mer inspirerande.

 

Uttrycket ”Lite mindre. Mycket mer kreativt” kan du använda när du vill lyfta fram hantverket, konsten, innovationskraften eller det starka föreningslivet”Lite mindre. Mycket mer finurligt” passar bra i kommunikation som rör evenemang, framgångar av olika slag eller uppstartsbolag.”Lite mindre. Mycket mer engagerat” kan användas i kommunikation som rör olika initiativ, kreativa lösningar och stadsplaneringsprojekt.”Lite mindre. Mycket mer charmigt” är perfekt för att lyfta småstadens mysiga känsla, de trevliga restaurangerna eller andra utflyktsmål.”Lite mindre. Mycket mer inspirerande” kan användas för att lyfta fram allt från besöksmål och företag till kreativa miljöer och roliga initiativ.

Varumärkesplattform

Varumärkesplattformen är själva ramverket som beskriver vad Arvika ska stå för och uppfattas. Det hjälper oss att skapa en enhetlig och konsekvent bild av platsen vi älskar. Ju fler som beskriver Arvika på samma sätt, desto starkare blir budskapet.