Till startsidan

Riktlinjer

Om arbetet bakom och riktlinjer

Platsvarumärket utgår från visionen ”Ett Arvika som glöder”, bygger på en rad underlag och har tagits fram i samverkan. Kommuninvånare, näringslivet, arbetsgivare, föreningslivet, besöksnäringen, politiker och tjänstepersoner i kommunkoncernen har varit delaktiga i arbetet.

Kommunen äger och utvecklar platsvarumärket. Det kan användas av alla aktörer i kommunen som vill stärka Arvikas varumärke och förknippas med det, till exempel i rekryteringssammanhang, inom besöksnäringen eller föreningslivet. Följ riktlinjerna så blir vårt gemensamma varumärkesarbete framgångsrikt.

Den grafiska profilen används för att bidra till Arvikas varumärke. Vi använder den gärna och inte enbart för att marknadsföra ett företag eller en förenings tjänster eller verksamhet. OBS! Materialet får inte användas på ett kränkande sätt, ändras eller distribueras vidare utan tillstånd.

Den grafiska profilen är avsedd att stärka samarbete och samordning mellan olika aktörer som företag, föreningar och kommunen. Syftet med detta samarbete bör vara att främja Arvikas utveckling och framsteg.

Varumärkets förflyttning

Vi har ett nuläge och ett önskat läge där platsvarumärkets kommunikation ska väcka fler positiva associationer. I mitten finns grunden som vi tar avstamp ifrån och vi strävar mot det önskade läget.

En lila cirkel till vänster och en röd cirkel till höger som överlappar varandra i mitten och bildar ett brunt fält. I den lila cirkeln finns ord och uttryck som beskriver nuläget, till exempel ”rikt föreningsliv” och EPA-kultur. I den röda cirkeln finns ord och uttryck som beskriver det önskade läget som spännande och ”driv och innovation”. I det bruna fältet i mitten står det upplevelserik, äkta, levande, vi-känsla och kreativ.