Om arbetet bakom och riktlinjer
Platsvarumärket utgår från visionen ”Ett Arvika som glöder”, bygger på en rad underlag och har tagits fram i samverkan. Kommuninvånare, näringslivet, arbetsgivare, föreningslivet, besöksnäringen, politiker och tjänstepersoner i kommunkoncernen har varit delaktiga i arbetet.
Kommunen äger och utvecklar platsvarumärket. Det kan användas av alla aktörer i kommunen som vill stärka Arvikas varumärke och förknippas med det, till exempel i rekryteringssammanhang, inom besöksnäringen eller föreningslivet. Följ riktlinjerna så blir vårt gemensamma varumärkesarbete framgångsrikt.
Den grafiska profilen används för att bidra till Arvikas varumärke. Vi använder den gärna och inte enbart för att marknadsföra ett företag eller en förenings tjänster eller verksamhet. OBS! Materialet får inte användas på ett kränkande sätt, ändras eller distribueras vidare utan tillstånd.
Den grafiska profilen är avsedd att stärka samarbete och samordning mellan olika aktörer som företag, föreningar och kommunen. Syftet med detta samarbete bör vara att främja Arvikas utveckling och framsteg.