Målgrupper och drivkrafter
Kommunikationen i Arvikas platsvarumärke riktar sig främst till tre olika målgrupper. Vad som attraherar dem är ofta samma saker, men det finns också skillnader. Här får du veta vilka målgrupperna är och vad som driver dem.
Invånare
Personer som flyttar till Arvika och de som redan bor här, vill i första hand ha ett tryggt liv utan krångel.
Man vill bo på en levande plats som andas hopp och framtidstro, där människor är vänliga och tillmötesgående och där närheten till allt gör att hela familjen får en bra balans mellan jobb och fritid.
Besökare
Besökare kommer till Arvika och dess omgivningar för att fylla på med intryck, för att berikas av storslagen natur och unika kulturupplevelser.
Man kommer för att få ta del av något så sällsynt som ett levande centrum i en småstad och till en plats där man känner sig sedd och har det mysigt.
Arbetskraft
Människor som jobbar i Arvika tycker det är viktigt att ha ett meningsfullt arbete, utvecklings- och karriärmöjligheter samtidigt som man har balans i vardagen.
Man vill bidra till Arvikas utveckling och känna medvinden både för platsen och livet.
En sammanfattning av drivkrafterna:
- Man vill ha ett tryggt och enklare liv med bra balans mellan jobb och fritid där alla i familjen får plats och det finns utvecklingsmöjligheter.
- Man vill bo och leva på en levande plats med vänliga människor, framtidstro och närhet till det mesta.
- Man vill berikas av det unika, alltifrån storslagen natur till unika upplevelser som inspirerar och skapar avtryck.