Konceptidé
En av Arvikas unika egenskaper är platsens storlek i kombination med allt som finns här. Ett mindre samhälle ger en större och varmare gemenskap. Täta och nära kontaktvägar ger ett mer engagerat föreningsliv, aktivt kulturliv och framgångsrikt näringsliv.
Småstadens levande stadskärna ger charmigare och mysigare upplevelser. De korta avstånden mellan vackra naturupplevelser, roliga friluftsaktiviteter och inspirerande kultur ger oss ett rikare liv.
Storheten ligger i det lilla, för det som är lite mindre ger så mycket mer.
Huvudbudskap
Arvika.
Lite mindre. Mycket mer.
Grundtext
Här är folket roligare, engagemanget större och jobbet närmare. Kom och färdas mellan intryck och avtryck, förundran och fantasi, över nästan inga avstånd alls. Ta med din ambition och vilja, och fyll på med platsens sjudande kreativitet och framtidstro.
Tänk att storheten ligger i det lilla – och att du kan vara en del av det.
Arvika. Lite mindre. Mycket mer.
Grundtexten beskriver Arvikas fördelar på ett stämningsfullt och tilltalande sätt. Den är menad att kommuniceras utåt mot målgrupperna och fånga upp delar som tilltalar såväl invånare som besökare och arbetskraft. Grundtexten kan användas i många olika sammanhang, antingen i sin helhet eller varje mening för sig.
Förstärkande ord
Till huvudbudskapet kan det kopplas på olika förstärkande ord:
Kreativt
Finurligt
Engagerat
Charmigt
Inspirerande
Välj det ord som passar bäst efter situation, budskap och målgrupp. I framtiden kommer det läggas till fler ord, men i nuläget använder vi dessa fem för att hålla kommunikationen enhetlig.
Lite mindre.
Mycket mer kreativt.
När du vill lyfta fram hantverket, konsten, innovationskraften eller det starka föreningslivet.
Lite mindre.
Mycket mer finurligt.
Passar bra i kommunikation som rör evenemang, framgångar av olika slag eller uppstartsbolag.
Lite mindre.
Mycket mer engagerat.
Kan användas i kommunikation som rör olika initiativ, kreativa lösningar och stadsplaneringsprojekt.
Lite mindre.
Mycket mer charmigt.
Perfekt för att lyfta småstadens mysiga känsla, de trevliga restaurangerna eller andra utflyktsmål.
Lite mindre.
Mycket mer inspirerande.
Kan användas för att lyfta fram allt från besöksmål och företag till kreativa miljöer och roliga initiativ.
Budskapsinriktade texter till olika målgrupper
Dessa budskapinriktade texter kan du använda rakt av, riktat mot just din målgrupp.
Invånare
Tänk att få vakna upp och känna att allt är som det ska. Du har det du vill ha - ett liv i balans på en trygg och vänlig plats där allt liksom är lite lättare. Folket är roligare, engagemanget större, jobbet närmare. Tänk att storheten ligger i det lilla och att du kan vara en del av det.
Besökare
Hur är det möjligt att så många upplevelser är samlade på en och samma plats? Storslagen natur och överraskande kultur, musik i världsklass och charmiga smågator? Kom och färdas mellan intryck och avtryck, förundran och fantasi, över nästan inga avstånd alls.
Arbetskraft
Gröna skogar har alltid funnits här, och guld ser vi till att vaska fram tillsammans. Hur? Med innovationskraft, mening och goda möjligheter till utveckling och karriär. Ta med din ambition och vilja och fyll på med Arvikas sjudande kreativitet och framtidstro.